2.5 Ravni vpeljevanja telesne dejavnosti v organizacijah

Promocija zdravja na delovnem mestu temelji na kulturi zdravja, ki zahteva predvsem ustrezno obvladovanje prepoznanih tveganj. Promocija zdravja je lahko uspešna le, če je vključena v vse organizacijske in delovne procese in poteka sistematično po korakih:

Ukrepe s področja telesne vadbe je zatorej potrebno vpeljati enako sistematično in načrtno kot katerikoli drugi ukrep PZDM. Glede na zdravstvene in poslovne koristi delovnih organizacij je potrebna predhodna analiza, kako se lahko optimalno zagotovi raven telesne aktivnosti na delovnem mestu in v povezavi z delom, ki ga zaposleni opravljajo. Vsako delovno mesto ima v tem kontekstu določene delovne specifike, ki vplivajo na varnost in zdravje pri delu. Nekdo, ki delo opravlja pretežno sede, potrebuje drugačen pristop, kot nekdo, ki delo opravlja stoje oziroma v gibanju.

Kako se torej lotiti promocije telesne vadbe na delovnem mestu?

  • določiti posameznika ali delovno skupino, ki bo skrbela za promocijo telesne vadbe,
  • pripraviti analizo stanja, zahtev in potreb na področju zdravja in telesne vadbe,
  • pripraviti in sistematično izvajati načrt promocije telesne vadbe na delovnem mestu,
  • spremljati in vsaj enkrat letno vrednotiti rezultate telesne vadbe,
  • dokumentirati in evidentirati vse ukrepe. 
Scroll to Top

Imate vprašanje s področja varnosti in zdravja pri delu ali uporabe e-učilnice?

V okviru projekta e-VZD vam brezplačno svetujejo strokovnjaki s področij medicine dela, varnosti in zdravja pri delu, prava in ekonomije.